PDA

View Full Version : (Swedish) SF är alltid fullbokad

Dougla5
01-18-2010, 10:04 AM
Kanske den första svenska posten här: Men det är helt sjukt att SF's biografer är nästan fulla varenda kväll för Avatar 3D, nästan så att man måste köpa biljeter en vecka i förväg för de bästa platserna :o

(I was noting that it's incredible that the cinemas are filled almost every eavning during screening on Avatar 3D)

Sham
01-18-2010, 10:08 AM
jag förstå, hehe

Harmonizer
01-18-2010, 12:21 PM
Sett den två gånger, och den andra gången kom biografägaren in precis innan den skulle gå igång och bad om ursäkt för kaoset och trängseln vid insläppet.
Han nämnde också att det har aldrig gått så mycket människor på bio sen 50-talet i Sverige som det senaste veckorna pga Avatar. Det är helt otroligt.

Na'ViBerk
01-29-2010, 08:16 AM
Håller med, har sett den 2 gången och om man inte vill sitta ute i kanten så får man boka ca 1 vecka innan, i gbg..

björne
01-29-2010, 08:46 AM
Sett den två gånger i svensk bio och bion var helt full med folk båda gångerna. Såg den på bio i Edinburgh nu tredje gången och biosalongen var faktiskt nästan tom (jag såg den iofs på en måndag :P).
Är filmen mycket mer populär i Sverige än i Storbrittanien? Läste här i forumet att filmen inte var väldigt populär i Tyskland tex)

topgear
01-29-2010, 09:03 AM
Anyu, I need a translate pronto!

Uniltìranyu
01-29-2010, 09:25 AM
Anyu, I need a translate pronto!

Use google translate, you lazy brit. :P

topgear
01-29-2010, 09:27 AM
Use google translate, you lazy brit. :P

hahaha. fine fine :P

Maximus3D
01-29-2010, 09:31 AM
Bergakungen här i Göteborg är konstant fullbokad, du måste vara ute minst en vecka i förväg nu. Jag bokade 2 veckor i förväg senast för att få bra platser så det gäller att vara ute i god tid annars får du inga stolar.

And in english..

Bergakungen cinema here in Gothenburg is constantly jampacked full, you can't get a good seat unless you reserve seats one to two weeks in advance. Btw, IMAX 3D in London has been fully booked for weeks now since the release of the movie back in December so it's running very well in UK, ofcourse it may vary from city to city but in general UK is doing well. :)

/ Magnus

Shiny
01-29-2010, 09:41 AM
Förboka FTW

Jag har sett Avatar i 3D, i Bergakungen, Göteborg :P

Uniltìranyu
01-29-2010, 09:43 AM
Utan förbokning går det inte att få platser på Bergakungen. Sett den där fyra gånger i 3D. Det roliga är att det blir svårare att få platser för varje vecka som går...

Fredriksam
01-29-2010, 10:01 AM
Jag bor i Karlskrona och har sett den på vanlig 2D 5 gånger. För någon vecka sedan körde jag till Bromölla och såg den på 3D där. Det var häftigt.

När jag såg filmen den 4 gången blev det fel på projektorn så ljudet svajade som en trasig bandspelare. Värst var scenen när Jake kom på Toruk. Ja ja, Tekniken kan alltid trassla.

Salongen har varit fullsatt alla 5 gångerna jag sett den i Karlskrona. I Bromölla var det också fullt.

Svansfall
01-30-2010, 10:47 AM
Jag har sett filmen 4 gånger.

2 gånger i Växjö, 1 gång i Karlskrona och 1 gång i Bromölla.

Två av gångerna var det INTE fullsatt, men det beror förmodligen på vilka dagar det var.

Juldagen i Karlskrona, var det inte fullsatt, och Nyårsafton i Växjö var det också ganska lite folk. Folk har mycket annat för sig dessa dagar, än att gå på bio.

Bion i Bromölla var hur bra som helst. Var där tillsammans med en vän som är skådespelare och film-fantast, och som brukar gå på bio ofta, både i Stockholm, Göteborg, och även en del utomlands, som i Storbritannien. Min vän sa att bion i Bromölla helt klart var den bästa bion han varit på i Sverige.

Jag kan inte säga att jag har varit på så himla många olika biografer, men Bromölla var helt klart den bästa bion jag varit på.

Ska dit igen, nästa fredag, för att se Avatar igen. :) Tänker boka så snart som möjligt, men försöker hitta folk som vill följa med. Annars får jag gå ensam.